De verkopen zijn behoorlijk ingestort en bedragen nog maar ruim een derde van
vorig jaar.
Eind 2010 kwamen de eerste berichten dat de verkopen van het budgetkarretje
waren ingestort. Afgelopen maand zakte de verkoop terug tot 3.260 stuks,
aldus de Indische zakenkrant Business Standaard, terwijl dat vorig jaar juli
nog circa 9.000 exemplaren waren.
De prognose zat op 12.000 tot 15.000 exemplaren per maand, want gezien de
omvang van de Indische bevolking, al tamelijk bescheiden is.
De totale autoverkoop is in India weliswaar ook iets teruggelopen, waar
duurdere auto’s met meer luxe, zoals de Ford Figo, verkopen gewoon beter.
Dieselversie
Om het tij te keren overweegt Tata nu ook een dieselversie uit te brengen,
want die brandstof kost er de helft van benzine. Bovendien wil Tata nieuwe
markten aanboren zoals Sri Lanka en Nepal en er zijn gesprekken gaande met
fabrikant om de auto in Indonesië en Brazilië in licentie te bouwen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl